Drenthe in zand

Na een periode van ziekte en stilstand probeer ik de draad hier weer op te pikken. Met een fotoverslag van een familiebezoek aan de Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren waar een tentoonstelling is van de geschiedenis van Drenthe in zandsculpturen. Ik vond het bijzonder dat de betrokken kunstenaars in staat zijn om dergelijke sculpturen op deze manier uit te beelden. Het is niet mijn bedoeling hier een uitvoerige uitleg te geven. Gaat U zelf maar kijken, het is volgens mij zeer de moeite waard.

Klik op de foto’s voor het originele exemplaar.

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Met een uitbeelding van ijstijden en mammoeten.

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Ellert en Brammert ontbreken niet.

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Wat mij vooral trok is de turfgraversgeschiedenis,

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

misschien ook wel omdat mijn voorouders daar zeer mee annex waren,

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

inclusief de armoede.

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Hoe krijg je het voor elkaar om een “kop” zo strak neer te zetten ?

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Een complete beeldengalerij.

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

Drentse geschiedenis in zandsculpturen

, , ,

  1. #1 door Rob Alberts op 27/09/2014 - 15:32

    Dit blog miste ik al weer enige tijd.
    Vervelend, ziekte en stilstand, ik wens je een spoedig herstel en beterschap.

    Van de foto’s heb ik genoten.

    Vriendelijke groet,

